lördag 23 maj 2009

långhelg

I torsdag var vi, vilket jag var mycket glad för, LEDIGA! Gjorde inget särskilt den dagen...vad jag kommer ihåg...

I fredags var vi på bergravning, en mycket fin en!
Efter det drog vi på hajk med KU. Cyklade till fävern och bodde på en halvö. Jag och Henrik cyklade tandemcykel :) Paddlade kanot till halvön och reste upp ett läger. "Tur nog" var vädret "jättebra", typ spöregn för det mesta ( men det blev bättre sen).
Eldade, grillade korv och paddlade kanot igen, när det var lite mörkare. Vi hade vattenkrig från kanoterna och körde som galningar på de andra. Jag var till en början ensam tjej, men det var jättekul! Efter ett tag attackerade massa oss, och jag och Jakob kantrade. Blev alltså årets dopp, på ett ovanligt vis :)
Dyblöta, vilket vi var redan före, p.g.a ösregnet, gick vi upp till lägret igen. Hade det svinmysigt.
Natten var iskall, och efter någon timme stod jag inte ut mer.lade mig bredvid elden, och värmde mig mot stenarna. Var där några timmar, men somnade aldrig riktigt...

har visat mina hajkkunskaper väldigt bra, genom att ja smälte annas kompis sko och lät en annan börja brinna. och mer..kommer inte ihåg, är väldigt trött ( ögonen faller igen på mig)

är stressad för det här med novellen, den ska ju egentligen va inne på måndag...Även om jag inte behöver lämna in den då är jag stressad. Vet inte riktigt varför...

ska nog gå och lägga mig nu, är död...

see ya

4 kommentarer:

Jenny sa...

HAHA du verkar ha haft det kul!

Jenny sa...

HAHA du verkar ha haft det kul!

sara sa...

de bad mig att torka deras skor ( de var dyngesura) och jag satt vi elden och hade satt upp dem längs kanten på elden och så märkte jag att den ena började brinna, och tog bort den. Sen precis efteråt sa Jakob att jag kanske skulle ta bort den andra också eftersom den hade smält...

Den är nu inte längre vit, utan brun, på högerskon...Men karin sa att hon gillade den med med prickar än när plasten var randig...( av någon konstig anledning fick den " vita" plasten prickar)...

nu kanske du förstår ami:P

sara sa...

oppps, svarade på en kommentar som inte fanns:P