måndag 28 mars 2011

what kids say about love



Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem.
Anna, 9 år
Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig.
Fredrik, 6 år
När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru.
Martin, 5 år
"When my grandmother got arthritis, she couldn't bend over and paint her toenails anymore. So my grandfather does it for her all the time, even when his hands got arthritis too. That's love."
Rebecca - age 8
När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru.
Martin, 5 år
Hur kan en främling se om två personer är gifta?
-Du måste kanske gissa, men en bra ledtråd är om de skriker åt samma barn.
Sebastian, 8 år
"Love is when you go out to eat and give somebody most of your French fries without making them give you any of theirs."
Chrissy - age 6
Det är aldrig okej att kyssa en pojke, de bara dreglar över en. Det är därför jag slutade.
Jeanette, 10
"I know my older sister loves me because she gives me all her old clothes and has to go out and buy new ones."
Lauren - age 4
Hur skulle du fått ditt äktenskap att fungera? Säga att hon var vacker, även om hon såg ut som en lastbil.
Rick, 10 år

"Ingen vet varför det händer, men jag har hört att det har något att göra med hur du luktar... Det är därför som parfymer och deodoranter är så populära."

"There are two kinds of love. Our love. God's love. But God makes both kinds of them."
Jenny - age 8

1 kommentar:

Emma sa...

sv: Haha taack!:)