söndag 31 augusti 2008

lömsk flugsvamp

Jag läste i tidningen om en kvinna som avled efter att ha ätit lite av en lömsk flugsvamp här om den, och kom på tänka på den lömska flugsvampen vi hade i vårat kök, endast för en vecka sedan. Tänk vad hemskt! Jag skulle kanske inte ha suttit här... Vi hade varit och plockat svamp, men mamma var inte riktigt säker på om det var några giftiga, så vi ringde mormor och morfar så att de skulle komma över. ( De är liksom bra på det där med svamp, jämfört med oss:))Vi gick igenom några svampar och när vi kom till den söta lilla, lömska flugsvampen ( som man inte ser att den är en flugsvamp) stannade morfar upp och blev lite osäker...Men han satt han var lite osäker på den, men vi gick vidare. På kvällen åt vi upp allt samman ( inte för gott, måste jag säga=) och var nöjda och belåtna. Dagen efter ringde morfar och var osäker på den där svampen, vi visste då inte att det var en flugsvamp... Han var orolig att vi hade ätit en flugsvamp. Fort skyndade vi oss över och fasade för vad vi skulle se....Men efter lite om och men, så kom vi fram till att mamma hade gallrat ut den i sista stund, precis när vi rensade dem och skulle slänga in dem i stekpannan...Tänk vilken tur!!!!
Sen har mina bröder kommit hem. Johannes sticker snart tillbaka till Lund och MArkus åker och snart iväg, till Kenya...Sitt lilla fusko!

Jaja, jag har haft en upptagen helg. Vi hade besök av ett par goda vänner som precis har fått sitt första barn, så de sov i mitt rum, medan jag fick ligga ute i soffan. Jag sov i för sig skönt, men bebisen skrev mycket...Men bebisar är ju SSSÅÅÅ charmerande ;) så det var inte så mycket. Sen passade jga TAge i, si så där 7 timmar. Det var kul, lite tröttsamt dock...
Nu måste jag gå, Jenny kommer snart och vi ska ha fobollsmatch=)..OCh jag har inte ens packat än!!!!

Inga kommentarer: