onsdag 4 februari 2009

ja vet, det låter helt otänkbart...

råg
Igår gick vi som vanligt till hallen för att möta Vinberg ( de ligger typ tvåa). Jag hade inga speciellt höga förväntningar, förra gången förlorade vi med 15-2...Första perioden leder de bara med ett mål. Det är ju inte så farligt :) Efter några sekunder kvitterar vi ( så heter det väl? ) till 1-1. Aliss står typ mellan hörnet och målet, och passar in framför mål där Linnea står, och skjuter rakt in i mål. Vinberg såg ursinniga ut :P

Efter ett tag gör de, sorgligt nog, mål. Men det tar inte lång tid tills "Lill-Alice" pringer fram, och skjuter ett snyggt mål, en bit ifrån halvplan. Det var otroligt gött! vi vann alltså andra perioden:)
Tredje perioden är jättespännande, det är väldigt högt tempo, och jag som sitter i mål skriker för full hals...När det är typ 5 minuter kvar gör de ett mål... Min första tanke var " NEEJ!!!!!ahhh!", men så kollar jag plötsligt på domaren och till min förvåning ser jag att han dömer bort målet! Jag blev GLAD! de sista minuterna trycker motståndarna på rätt mycket, och när det återstår typ 30 sekunder avbryter Jenny ( om jag minns rätt) ett anfall, och går ner i hörnet. Där står hon bara och dribblar, så att de inte kan göra mål de sista sekunderna. Jag blir bara, ännu en gång, JÄTTEGLAd,,, och skriker för fulla halsar. 7 sekunder kvar, nån trampar på bollen, de byter boll och det är tekning. När det är 2 sekunder kvar, skjuter vi upp bollen, för att avbryta och innnan det är avblåst börjar alla skrika av glädje! Även om vi inte vann, så kom vi lika, och det var riktigt bra, för annars skulle de tagit ledningen!


ok, lite långt :) :) :)




<----som svar till Jennys fråga











nationella i morgon!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ägde sönder!!! 2-2 mot vinberg! antar att det inte finns nån glass kvar till mig...:(

/Jenny

sara sa...

Ja, och vi kommer va minst lika bra mot Sandö!!!

Cattis sa...

Grattis till matchen mot Vinberg! :))))

Anonym sa...

Förra gången förlora vi med 13-1...;) du vet jag brukar göra det där målet...13-"1". Dom ledde desutom serien....:)

//ord. Kapt14;)

sara sa...

tacktack,


ja, jag vet inte vad som hände egentligen! VI bara körde:)Helt otrligt, nästa gång får du va med, och då kommer vi vinna!

...de skulle legat etta om de hade gått om oss, men de gjorde de inte!