tisdag 20 januari 2009

HD 414 Hifi-Sterio

äntligen har vi satt igång. I går började vi arbeta med musikalen. Till en börjat lekte vi lekar, en charader bland annat, där jag skrek halsen av mig, när vi skulle gissa. Det var fruktansvärt kul :P På eftermiddagen satta vi igång och började spela våra roller i grupperna. Jag är " vit Kvinna"...En typ tjurig typ som rasar på en mörk kvinna.
När vi hade gjort det skulle vi, 6-9 se på film. Oturligt och typiskt nog funkade det inte...Det gick så klart efter det att vi hade gått hem, efter att ha väntat en 45 minuter på...ingenting

Idag gjorde vi nästan likadant. Lite olika samarbetslekar, elr nåt, och en diskussionslek som var grymt kul. Vi skulle vara i våra lag, och tävlingen gick ut på att vi skulle diskutera om nåt sjukt ämne i tre minuter ( det låter jättekort, men tro mig, det kändes som en evighet!) om man hakade sig eller upprepade sig, åkte man ut... Ämnena var bland annat " Varför fjärilen landar på vänster ben" eller " Hur man agar en motorcykelsmotor" ...Jag och jenny var kvar längst i vårat lag ena gången, och snacka om att man hade hjärnsläpp!!! ( började babbla om att hämta månsten och lägga in i sätet på motrcykeln och starta motorn...) rörigt, men kul, var det i vilket fall som helst...

Efter skolan hängde jag och Andrea med Jenny hem. Vå såg bland annat på Chocolate, bakade, spelade Achtung och kollade på Barack Obama...


( inte för att denna bilden passar in, men den får va med på ett hörn ändå) :)

5 kommentarer:

Jenny sa...

Är det jag som har tagit den bilden?? jag tog nämligen nåt sånt med marias kamera...

sara sa...

japp :)

Anonym sa...

Jag är bäst!

sara sa...

visst ( not!) .. :P

Cattis sa...

hahah, achtung är hur kul som helts!! :P
Typ alla spelar det i skolan, t.o.m våra lärare! XD