torsdag 15 januari 2009

nu är det minsann på tiden att blogga...

Fem dagar har gått sedan jag bloggade senast och rätt mycket har hänt sen dess.

Söndag
Vi skulle alltså spela mot Åsa, bästa laget i serien, och man kan väl säga att vi var lite...förskräckta om vad som skulle hända. Det slutade med 7-0, första gången som vi inte har gjort ett enda mål, men och man jämför med för ett par år sedans resultat ( 19-0) tycker jag att vi har hämtat oss lite. Senaste matchen blev ju 15-2!

Måndag
skola igen. Började med stormorgonsamling, matte, tyska och kristendom, om det är någon som vill veta. Sen matte ( gitarrlektion emellan) och sist svenska. På svenskan fick vi reda på vilka som skulle ha roller och så på pjäsen, kulturveckan. Jag ska va nån vit, upprorisk och bitter typ som blir arg när den svarta kvinnan inte vill resa sig upp i bussen ( USA, 1960-talet...det var då va??)
Fick också reda på att vi skulle ha nationellt prov!!!!!!


..och just de ja, får inte glömma :P innebandyträning med =)


Tisdag
enda roliga lektionen i skolan denna dag var idrott och bild. ( men tyskan var faktiskt ovanligt kul. VI ska spela SCHNEEWITCHEN!!!!)

Onsdag
ja, vad ska man säga? redan från början var dagen lite stollig.
Till och börja med har vi nationellt prov...Man skulle diskutera, och argumentera. När det var dags för mig att lägga till ett argument, glömde jag bort vad jag skulle säga. Helt och hållet TOMT var det! Kan väl skylla på att jag hade haft uppe handen så länge att jag bara tänkte på de andras tankesätt...Men jag vet inte om det räknas:P i vilket fall som helst, fick jag en andra chans. Den lyckades dock bättre än de första försöket :)
Syslöjdslektionen var inte särskilt aktiv direkt. När jag väl tänker efter gjorde jag inget speciellt. Fyllde i en önskelista vad jag vill göra till våren. Ett papper om hur jag gjorde min babyklänning, förra terminen, och kollade lite på tyger i en katalog....Inget mer :P

Men HK-lektionen var ändå en höjdpunkt. För det första fick vi byta grupper, och för första gången i mitt liv hamnade jag med Ami och Jenny. :P Jenny skulle skriva färdigt en uppsats, så Michaela fick baka med oss...
ALlt går bra ändå tills Ami råkar hälla i sockret i smeten för tidigt.haha=) SOm tur var såg Malin inget, men vi hade ju ändå gjort fel. Helt plötsligt såg jag hur Ami försvinner, ut ur rummet,,, med bunken i handen...Jag kunde knappt hålla mig för skratt :) En stund senare kommmer ami in igen, med en..tom bunke. Jaha, man kan väl undra var allt mjöl, potatispulver och kakao kunde ta vägen ??? Senare under lektionen hörde jag NÅGON viska om någon papperskorg :)

Som ett avslut råkar jag göra sönder en porslinstekanna. Fråga mig inte hur, men vips trillar skåpsHYLLAN ner på mig. Jag fångade två delar, men det tredje föll i marken med ett kras...
Efter det följde Jenny och Ami med mig hem. Man kan säga att vi bl.a. hittade ett par grymt snygga brills :)

Idag/torsdag
INget särskilt. TRÄNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!





5 kommentarer:

Jenny sa...

Puh björn min nalle puh björn! Vi kommer äga när vi bakar!! Synd att brillorna var paj, annars hade jag gärna tat dom....

sara sa...

...men några var ju hela :P

svartvitinuti sa...

Haha jag äger på HK :)

svartvitinuti sa...

Haha jag äger på HK :)

sara sa...

ja, verkligen :P