onsdag 4 mars 2009

äckliga paddor!

I morgon är den stora dagen, då vi ska spela upp våran musikal för några andra. Mitt första ord som jag tänker på just nu, när jag tänker på musikalen är : Fiasko! Det är faktiskt sant!
Hade genrep idag. Nästan inget gick som det skulle. Kören hade glömt bort en del sånger, ljuset blev inte bra, ingen hördes....Och plojgrejen som jag och Jessika hade planerat blev inge vidare :P haha

På rasten idag gick jag, Jenny, Julia och Nils till bäcken, då vi med fasa upptäckte att något äckligt låg på botten... En padda! Det tog inte lång tid för att förstå att den var död ( komiskt, den låg på rygg och det såg precis ut som om den hade knäppta händer över bröstet)...Vi skrek...lite. Och petade lite på den, och skrek lite till. ( Inklusive Nils) Till våran förskräckelse upptäckte vi att det låg en till padda i närheten. Den såg ut att vara levande, men när Jenny vände på den såg vi att också den var död. Vi skrek lite till. Sen tog vi en paus och gick runt. Strax före lektionen började kom Fanny, och självklart skulle vi visa den. Nu skrek vi alla ännu en gång....och vi skrek lite till....Det låter mesigt, men det var så sjukt äckligt!

ska snart iväg, vi synes alla människor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Paddor är söta.

Anonym sa...

GAPHALS!!

sara sa...

paddor? söta? aldrig!!!!