söndag 22 mars 2009

världen sämsta domare


(hm...på nåt sätt vill den inte vara på rätt håll...ni får vrida på huvudena istället :P)



Clara :P


...kusiner


Var på match idag, i varla. Vi förlorade med 2-1 ( helt otroligt!) Jag gjorde en assist till Jenny...haha,mycket snyggt mål :P
Domarna var helt knäppa, två utav de sämsta domarna jag stött på. De såg typ ingenting, och ändå så fick jag massa tydliga armbågar och händer i ryggen typ i varje närkamp.
Det som var mest klockrent var den fruktansvärda tabben en domare gjorde när det var ett par minuter kvar av matchen. Vi hade tagit ut våran målvakt, så vi fick spela 6 utespelare istället. Typ 2 minuter efteråt blåser domaren av, och det blir utvisning. Jag blev typ jättechockad, för jag hade inte sett nåt. " Sex spelare på plan! " ropade domaren, och helt plötsligt börjar typ alla skratta och säga emot. Asså, vi hade spelat 6 stycken på plan i nästan 2 minuter, och han va så seg så att han märkte det efter så lång tid!!!Snacka om pinsamt för honom. Där hade han avslöjat sin blindhet och hur dålig domare han var!
Efteråt berättade nån att en kille hade skrikit ut" äntligen är det officielt att varlas domare suger!"
haha :P


I förrgår var vi som sagt och bowlade i Kungsbacka. Ja fick typ bäst poäng av tjejerna...425 tror jag, på lite mer än 4 omgångar :P
efter det drog vi till pannkakskyrkan. Jakob arbetar där.
Sen drog vi hem och vi visste att markus skulle komma hem mitt i natten, så vi la oss på liggunderlag i hallen. När markus och de andra kom blev de rätt paffa :P
Mitt i natten var det "julklappsutdelning" kul:)

På dagen hade vi kalas, och jag har nog inte ätit så mycketfrukt på länge :P


och just det, jag, ann, paula och maria sov i tält inatt. Grymt kul och skönt :P









ah, prao i morgon! HJÄLP!

7 kommentarer:

fanny sa...

Lycka till på praon!
kram

fanny sa...

Lycka till på praon! Kram

Jenny sa...

det var ju nästan en helt ny sport vi spelade... allt var ju tillåtet.

clara serholt sa...

fniss...
du jag villl inte vara jobbig...men fanns det en bild på mig och paulingen ?
he he he...
som belöning kan du ju få låna mina karen kingsbury böcker :D fast det skulle du få göra ändå...hoho.

PUSS

Anonym sa...

det var jättemysigt när vi sov i tält! vi får göra om det snart :P Vilka knasiga domare:S har faktiskt aldrig hört talas om Varla... Kraam<3

sara sa...

fanny: tack, detsamma :)

jenny: de där domarna borde inte få döma mer. Det blev ju ett fiasko

clara: jag har letat och jag tror inte att det fanns någon med er två tillsammans...det var förvånansvärt lite bilder på oss :P
...men jag kan väl låna böckerna ändå ?? :) kan du ta med dem på typ söndag? ( jag har bara läst första boken i Sunrise serien...)

ann: så klart vi får göra :P Varla är ett konstigt namn, om du hade hört om det förut hade du säkert kommit ihåg det :P

clara serholt sa...

visst :D
hm det kanske var opå mig och ann förresten...

iaf :D

kraaam