lördag 14 mars 2009

till ami

sekunden efter att jag hade skrivit mitt inlägg rev jag sönder mina tights, på en spik(!). Jag var alltså tvungen att laga dem, så jag gick in i annas rum och letade efter tråd i sylådan. Till min förtjusning hittade jag ....STICKOR! ...Och inte några, utan rätt många...

Så...för min kära bästis Amelies skull tog jag kort på de 34 stickorna, 8 småstickorna, 9 ( 18) rundstickorna, saxen ( den va tvungen att va me :P ), virk...eh, nålen ?....och så klart de två mystiska föremålen som såg ut att vara en blandning mellan virksaken, stickorna och tandläkarverktyg (sån som dom skrapar en i tänderna med)...Och garnet så klart.
om man kollar riktigt noga kan man se att jag har försökt sticka men gett upp :p




men jag kan faktiskt sticka och virka, och det vet ju Ami och Jenny så väl om :)





4 kommentarer:

Anonym sa...

Svar : Eh.. alltså jag och några i min klass hade typ vattenkrig i korridoren så.. ja .. :P

Anonym sa...

Haha ja du äger ju åp att sticka :)

SNYG BILD :D

sara sa...

haha,smart lovisa :) !!!!

jupp, jag måste va bäst på hela skolan i syslöjd. Speciellt på halsdukar och kuddar, det är jag grym på :)

Anonym sa...

du är ju verkligen grym på att sticka! Men du jag tror att du ska ta bort den där bilden...