torsdag 26 mars 2009

några citat från barnen

Från början trodde jag att jag skulle ha sovmorgon och kanske gå upp kvart i åtta eller nåt sånt. DEt gjorde jag första dagen, men nu märker jag att det inte blir så :P jag blir så trött på kvällen så jag går och lägger mig strax efter åtta...därför vaknade jag 6. 24 i morse :P haha


tänkte skriva upp ett par roliga kommentarer som småbarnen har sagt:

barn: jag hejar på Sverige, Zlatan , Leksand, Erik och " Opera" ( melodifestivalen)
annat barn: det gör jag med, jag hejar på Sverige, Zlatan, Leksand, Erik....och...hm, vem va den sista du sa???

Vi är inne i lekrummet och dansar till melodifestivalslåtar, då " så vill stjärnorna" spelas.
en flicka: Det här är TRÅKMÅNSMUSIK ropar hon.
jag ler när jag tänker på hur stolt amelie blir när hon hör det :P


flicka: jag vet hur man säger hejdå till en bebis på ett annat språk.
jag: wow! Hur säger man det då?
flicka: Det som Erik sjunger ..." Baby goodbye" !!!
efter några sekunder lägger hon till: varför sjunger han hejdå till en bebis??



ett barn har en mamma som snart ska få en bebis:
...men jag och min bror vill hellre
ha nåt annat... Hoppas det är en orm! Han ser förväntansfullt bort.

Barn är söta!!!




match i kväll!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, kul<3 har en ny blogg, klicka på länken på mitt namn så kmr du dit ;) kraam

Anonym sa...

jupp tråkmånsmusik var ordet!!! :)

WOW! jag vill också ha en orm som syskon!!!

Anonym sa...

Jag gillar verkligen dina citat. De är så gulliga. Speciellt det sista. xD

Kram Anna

Jenny sa...

vad gulliga kommentarer...