tisdag 16 december 2008

jullov- 2 dagar kvar

I går natt vaknade jag ungefär kl. halv två på natten. Jag blev galen, eftersom jag märkte att det gjorde jätteont i mitt högra öra ( inte det vänstra den här gången, som det var i lördags) så, jag fick gå upp och ta alvedon och nässpray... Typ en halvtimma senare somnade jag igen, men det var ingen direkt djup sömn...vaknade typ hela tiden...
Kl. kvart över tre vaknade jag igen ( på riktigt) , men eftersom jag redan hade tagit min medicin hade jag ingen aning vad jag skulle göra. Efter ett tag gick jag upp till mamma & pappa och väckte dem ur deras sömn. Resten är inget intressant, eftersom de följande 4 timmarna var pest och pina fullt med stön och gråt. En sak är säker, det var hemskt!
( fick höra efteråt att alla i huset hade vaknat minst en gång :P opppps)

Kl. 9 hade jag tid hos doktorn. Jag hade en rejäl inflammation i höger öra...Mamma hade egentligen ringt till skolan och sagt att jag inte kunde komma, men jag ville komma ändå, så kl. 10 ( ca) var jag där igen... I början var jag jättetrött, men det blev bättre sen.

Efter skolan hade vi innebandyträning. Jag lyckades övertala mamma om att jag skulle vara med och ta det jättelugnt. Hm, så mycket av det vet jag inte om det blev av...med tanke på att jag var center. Men det var kul var det ju, eftersom jag fick spela ute. Dessvärre var jag rätt ovan, vilket syntes ibland...Men jag står ändå fast vid att det är roligare att spela ute än i mål hela tiden...


...Och så skolan idag. Vi hade de två tyska lektionerna ihop, och åt senare i stället. Det var julmiddag, ( gott!) så vi satt i matsalen typ 40 minuter...Haha, det var jättekul, vi låtsades typ vara gummor och gubbar...Inga-Lill ( Jenny) pratade väl om " julstjärnan" åtminstone 6 gånger eller nåt =)

Fick reda på att jag fick VG i bild...Nöjd faktiskt, det är ju inte så vanligt att man får MVG i bild, på höstterminen i 8:an...Fast med undantag av Michaela så klart, hon är ju grym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


och till att komma till min rubrik, så vill jag vara glad och meddela att det endast är 2 dagar kvar i skolan ( egentligen en)
JIPPIE!!!

Nu måste jag förstöra glädjen med att meddela att jag ska göra läxor nu, så hejsan svejsan i lingonskogen!

Inga kommentarer: