söndag 14 december 2008

öroninflammation

... igår var det Lucia och eftersom jag har en finsk mormor ville hon gärna åka till Skene och lyssna på finsk julmusik. Vi hade planerat att åka till Skene och lyssna på Anna och Fredrik där de skulle spela på en konsert, så vi åkte dit med mormor först. Så, första delen av eftermiddagen satt vi i ett rum fullt av finska gamla gubbar och gummor ( mormor hade det jättetrevligt, hon blev lite rörd där på slutet i en finsk julvers de sjöng...kom väl ihåg sin gamla barndom i Finland, antar jag) jaja, jag hade ont i örat, anade att det var öroninflammation, men det gjorde inte så ont...då. Jag gick ut och la mig i bilden, vaknade sedan efter 50 minuter över att jag och Anna skulle åka till kyrkan där de skulle spela....( ok, har märkt att jag skriver väldigt detaljerat, ska fatta mig kortare)...Jag hade JÄTTEONT sen, så vi åkte till Skene lasarett...där var det stängt, i Borås var det 6-7 timmars väntetid hade de blivit tipsade om, så vi åkte till Varberg i stället. Före det åkte vi hem, jag tog medicin och neceril, det skulle nämligen hjälpa sa de, sen åkte vi till Varberg.Där fick vi vänta i 1 minut, och sen kom jag in och var där inne i 2 minuter, sen var vi färdiga...haha, lite typiskt, det var en inflammation, men inget allvarligt....
Var på julfest sen på kvällen, tittade bl. a. på The Rock ..grymt bra film

Blev, helt otroligt, frisk över natten.


Och nu har jag precis kommit hem från en match. Vi mötte Varla. OCH VANN!!!!!!!!! jag släppte in ett mål när den var 20 sek. kvar, men det försöker jag glömma :P Hur som helst var Aliss, ( Jenny, det var väl du som gjorde det andra målet??) och Ami helt otroliga, som gjorde så snygga mål! Bra spelat tjejer!...Tyvärr klättrar vi nog inte upp särskilt mycket i serien, ligger fortfarande tredje sist =( menmen, det ska vi göra, och en dag, ska vi vinna serien ( Har jag bestämt) !!!!!!!!!!!!!

i morgon har jag tyskarepetition...förvånade va??? har det typ hela tiden!...jaja, får väl öva lite då... Och sen är det morgonsamling i kyrkan, så jag behöver inte åka med bussen =)
haha, i kväll ska jag vara så fruktansvärt lat och sätta på en film... :P

see ya


haha, kolla hur många etiketter jag har :P

3 kommentarer:

Anonym sa...

nää jsg gjorde inget mål. det var linnéa.

sara sa...

jaha...ja, jag var lite osäker :P bra spelat ändå!!!

svartvitinuti sa...

Mitt mål ägde :P