tisdag 23 september 2008

utelåst

Idag gick jag och Maria hem från skolan, omedvetande om det fruktansvärda som hade inträffat. Maria kör den vanliga " har du nyckel med dig?" Jag svarar det vanliga "jag har tappat bort min för länge sen , men du har väl med dig?" Här blir plötsligt Maria tyst, och svara det vanliga " Nej"....jag trodde att hon skojade med mig, eftersom hon har dragit det "skämtet" ett tiotal gånger, det vanliga alltså...
Men plötsligt inser jag att något inte står rätt till....Maria talar faktiskt sanning!!!
Och vi kommer inte in...Marias nyckel ligger på matbordet, där vi inte kan få tag på den och vi går runt huset rätt desperat för att kolla om det skulle vara en dörr öppen =) men icke! Dasperata sägar jag att vi var, för att båda två hade ett speciellt behov att utföra, som man ej kan göra i detta välbebodda område...=) Men vi får sätta oss ner och läsa...Maria ringer de andra för att kolla när de kommer hem..de andra kommr hem vid 5 ( vi slutade före 3!!)..Jaha, det var ju bra! :P
Till sist kom både vi och de andra in i varje fall... gött!


nu ska jag kolla på andra ttttrevliga personers bloggar...

Inga kommentarer: