fredag 19 september 2008

blogguppgift

Jag blir tokig på den där blogguppgiften i skolan! Det funkar ju inte!! DEt blir bara svårare att skriva, när man tänker på den...
jaja, klara de nog

Här sitter jag nu, och äter yoghurt och väntar på få något intressant att skriva om
Kan väl berätta om hur det var i Göteborg i onsdags. Vi åkte iväg, några barn i en bil, mamma och pappa ensamma i den andra. Vi skulle till en resturang, som mamma inte fick reda på vad det var för nån, fast vi barn visste förstås. Vi hämtade upp Jakob, som hade varit i Göteborg hela dagen, sen gick vi genom nordstan...Nu är det ju så, att vi barn brukar gå hand i hand väldigt mycket, nu till ex. Först höll typ bara jag i Jakob och Henrik, till slut blev det att Jag, Anna, Johannes, Maria, Jakob och Henrik gick hand i hand genom hela nordstan, och lite utanför med...Haha, folk kollade , men varför bry sig??? ;P =)
Jaja, vi åt en OTROLIGT go middag på en afrikansk resturang, och man blev mätt och belåten. Efter det åt vi efterrätt, mums!...Jag kom då på den otroligt braiga idéen att vi skulle se på bio, och så blev det! Walle, de andra tyckte att den var jättebra, jag tyckte att den var rätt så bra, ( kul i slutet, lite seg i början) menmen.

Sen igr hade vi match bortom Borås, vilket var en udda match. De låg sist i serien och vi typ 4. De var varaa ett problem, de var 10 spelare...Vi spelar på 11-mannaplan. Så antingen skulle vi också få ha 10 utespelare, eller ska skulle någon från VÅRAT lag gå över. Nathalie och Olivia ( Olivia gör MASSA mål) gick över. Vi blev lite sura, fast det var ju snäll ändå...=)
DEt blev 0-0, dåligt...

Hade två idrottslektioner i skolan idag. Kul!!!!!PÅ första lektionen körde dom alla bränner alla ( Jenny höll uppvärmningen) och man skulle bara använda foten.Och helt plötsligt ( som i slowmotion) ser jag hur en boll flyger upp, högt i luften, mot väggen, träffar klockan, ser hur klockan trillar ner, springer lite åt sidan och KRASCH. En klockren träff !! ( hahaha)
Den ligger på marken... Ingen blev träffad, som tur var. de som var närmast hann springa iväg. Det var en massa glassplitter... Jaja, sen gick vi ut och sprang ( tråkigt i skolan, roligt hemma). På idrottslektionen efter maten spelade vi innebandy. Jippie! Det var jämt och tiden gick jättefort. Matchen slutade 11-11. Jag ville fortsätta spela innebandy ( man skulle ju bara så enkelt kunna vrida tillbaka klockan lite???!!! =) ) men nehej...Det gick Jocke inte med på....TSSS

dagens citat:
" Ja Sara, jag vet redan hur ditt vargflin ser ut "
// Martin

...tack så mycket Martin

:)

Inga kommentarer: