onsdag 3 september 2008

röda kjolar och en gammal garderob

Jag har nu kommit hem från en "spännande" dag i skolan. Svenska, syslöjd, svenska och 2 timmars hemkunskap...En mycket låååång och stillastående dag...Vad gör då töser som Jenny, Amelie och Sara i en tom korridor när ingen ser? Så klart smyger de in i en garderob och granskar noggrant innehållet. Till våran enorma förstjusning, hittar vi något vi mycket länge har sökt...: kjolar!!!!! Så klart, innan någon hinner reagera, sitter de på oss. Högt upp i midjan, som det ska vara:) Vi står där, tar lite foton med Amelies kamera och asgarvar... när vi ser någon i dörren. Snabbt som ögat springer vi till garderoben och kläms ( stackars Jenny, hon kom in först. Hon måste ha fått ont när jag och Ami knökade oss in=) " Äsch, det är ju bara Fanny" sa Ami, och just när hon öppnade dörren visste jag att något var på tok. Vem står inte där, om inte Malin! ( hemkunskapsläraren!!!) Snabbt tar vi av oss dem ( håller oss det bästa vi kan för att inte flabba.) Vi hinner mumla nåt i stil med" Förlåt" och " vi tyckte att de var så fina" ( not!)...Efter det rusade vi i väg och det var längesedan jag hade det så kul=)

Nu när jag kom hem såg jag på almanackan att jag ska till sjukgymnasten tisdagen nästa vecka...Det innebär att jag kommer missa en del av skoljoggen, insamling till barncancerfonden...Men jag får väl se om jag kommer att kunna vara med. Det ska ju vara gemenskapsdag sen. Jaja, jag får se hur det blir
Nu ska jag ringa Jenny om skjuts till fotbollsträningen.
( Men det hann jag inte...för hon ringde mig först!! haha :) )

I morgon början innebandyn igen! JAAA

1 kommentar:

Anonym sa...

hoo jag har inte haft så kul på länge!!