fredag 5 september 2008

elevensval, lovsångsteam och Vallersvik

Nu har jag kommit hem från våran...2 fredag i skolan, detta läsåret.fattar inte att tiden går så fort!
Vi började dagen med idrott, löpning några kilometer. Efter det gick vi in i skogen och körde en mycket...blöt lek. Eftersom det har regnat så mycket de senaste dagarna var det dyngesurt. Något som Stina var ett mycket bra exemplar på. Otur att hon hade vita byxor och tröja idag. Vi körde en sån där frispee- ( igen aning hur det stavas) lek. Det var väl rättså kul, men man blev lite geggig.
Sen hade vi det vanliga. Matte..eller, livskunskap( VARNING!). Och så engelska, vi hade en vikarie. Men för säkerhetsskull ska jag inte skriva för mycket här...Det kan ju upptäckas, ja ni förstår nog.
Vi åt lunch( gott) och efter det var det den lektionen jag hade sett fram emot hela den, efter det att idrotten slutade... Idrott!!( applåder) Jag har valt det i elevensval. Vi spelade det vanliga. Baseball ( vi har spelat det väldigt mycket på sistonde) Och som sagt. Vad gör inte jag på typ varje idrottslektion? Jo, jag klantar mig eller glömmer bort att tänka. Och eftersom detta är en helt vanlig idrottslektion, så blir det som vanligt. När de andra ska springa runt, så knäpper hjärnan av för mig och utan att tänka på det rusar jag allt vad jag kan , med målet i sikte, in i sista stationen och..."oppps" jag kollar upp. Men jag har ju ingen väst på mig, jag var med i andra laget!!!! Och så, med ens, går det upp för mig. De andra som kollade på står och undrar vad jag gjorde, började alla skratta..Haha, typiskt mig. Det var kul=)

Efter ett långt inlägg ska jag bara avsluta med att säga att jag ska iväg och sjunga med lovsångsteamet, sen går det av mot läger i Vallersvik=)


//sara

2 kommentarer:

svartvitinuti sa...

HAHAHA! Det är typ en tradition att "SARA gör något.. sara-aktigt" .. :D:D:D

sara sa...

mm..det är det. Men det skulle nog kännas konstigt om jag aldrig skulle göra något konstigt. Det skulle liksom inte vara...Sara